onsdag 9 december 2015

När livet ger en citroner

Det fanns all anledning att tänka att morgonens incident skulle skapa en dominoeffekt av otur resten av dagen, här ska ni få höra.

Innan jag gick upp för att fixa gröt till Novis passade jag på att ta med de kvarglömda glasen från gårdagens tacomiddag. För att slippa gå så många gånger så passade jag även på att ta med allt jag behövde i ett svep. När jag böjde mig ner för att ta paddan från laddaren tippade ena glaset (inte det tomma glaset, utan det som var fullt med julmust!) och innehållet forsade ut över paddan, laddaren, datorn som låg bredvid, min nytvättade tröja, mina byxor, mobilen som låg i byxfickan och halva väggen. Y E S...

En spontan reaktion skulle ha kunnat varit veckans djupaste suck och en lång radda av svordomar kombinerat med känslan "Jaha, då var den dagen förstörd! Åååh typiskt, klart att glaset skulle tippa just där just då! Jaha, om dagen börjar såhär så kan jag ju bara tänka mig hur den kommer att fortsätta.."

Men i stället valde jag att tänka "Phu, vilken tur att ingenting gick sönder!". Sedan fick jag ju en anledning att rengöra allt, inklusive golvlisterna, vilket var minst sagt välbehövligt. Även om tröjan var nytvättad så var det ju inte hela världen att få tvätta igen, då kunde jag ju passa på att slänga in lite annat smått och gott också. Plus att jag fick använda det nya sköljmedlet som luktar gudomligt, och jag älskar ju doften av nytvättat. Mmm....

Summan av kardemumman och dagens visdomsord: When life gives you lemons, make orange juice and leave life wondering how you did it.


 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar