tisdag 15 december 2015

Sovutmaningen

Det är lika bra att ta tjuren vid hornen och följa barnmorskans råd, nu är det dags att Nova lär sig att somna i sin egen säng.

I vanliga fall brukar vi gå omkring med henne tills hon somnar och sedan lägga ner henne i sängen. Det brukar gå bra, men nu när både min rygg och foglossning har blivit sämre börjar även 5-10 min vaggande att kännas tungt. Sedan väger hon ju trots allt 10,6 kg nu, så det är inte som att gå omkring med en fjäder längre.

Kl.08:20 efter frukosten gjordes första försöket. Efter 50 min utdragen kamp (och kramp för min del, haha) vann sömnen och tro det eller ej, men hon sover än vilket definitivt är ett nytt rekord. Det finns risk för att den närmsta tiden kommer att bli kämpig på så sätt och det känns i mammahjärtat när lillsessan gråter, men i slutändan så blir det bäst så för hela familjen. Sedan är det som barnmorskan säger att även om det känns jobbigt att vänja henne att somna i sängen nu så kommer det att vara betydligt mycket lättare än att börja försöka när hon är 1 1/2 år med ännu starkare vilja.


Nu hörde jag en lång gäspning inifrån sovrummet, dags att gå och krama en liten söt och förhoppningsvis utvilad tjej. Hoppas ni får en fin fortsättning på dagen, kram



 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar