söndag 22 november 2015

Jisses, vilken morgon!

Denna morgonen kändes väldigt glamourös, till en början.

När jag slog upp ögonen och sneglade på klockan så var den 07:47 och på en skala från 1-10 så är detta 11 i lyxighet, vilken sovmorgon! Jag spetsade öronen och  hörde gulligt joller från Novis rum, smög dit och möttes av ett sånt där leende som får en att smälta, följt av en stark doft av spya. När jag lyfter upp henne ser jag att mer eller mindre hela sängen är nerspydd. Det visade sig att M vaknat kl.03 i natt och skulle vara snäll och mata henne lite extra så att jag slapp gå upp i ottan, det han inte visste var att jag redan gått upp och gjort det några timmar tidigare. Hur som, dags för bad. Väl i badet plaskar hon på och pratar med badleksakerna medan jag schamponerar och tvålar in henne. Jag tar sträcker mig efter hennes handduk och när jag vänder mig tillbaka för att ta upp henne så ser jag att hon fått sällskap. Fem bruna kluttar guppar omkring i vattnet och jag får flytta henne från baljan till badkaret, tvåla in på nytt och skölja av. Insmörjning och påklädning, sedan är det grötdags. Efter gröten ser jag ett suspekt minspel och hör sedan hur det brakar till i byxan, nu för tiden är det förrädiskt och man behöver kolla för att veta om det är skarpt läge eller falskt alarm. Jag hinner inte ens komma till blöjan innan jag ser att det är nummer två, över hela ryggen. Flashback till tiden när hon var nyfödd, där man helst skulle behöva vara en bläckfisk för att få armarna att räcka till. M som skulle få sovmorgon fick kliva upp och assistera, det var hög tid för ännu ett bad.


Efter detta uppvaknandet så känns det ändå som att resten av dagen bör flyta på fint. Håller tummarna för det i alla fall och önskar er en riktigt härlig söndag!




PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar