tisdag 1 september 2015

Snart är den här

Kl.05:30 i morse började det att röra på sig i spjälsängen, dags att vakna till och göra mat till lilla Novis. Hon verkade lika trött som mig och M, det var alltså fram till dess att hon fått lite gott i magen. För sedan var det "DA DA DA DA, DA DA DAAAAA, DA DA!!" för full hals. Det var bara att ta på sig sitt bästa humör och börja Carpe Diem:a efter bästa förmåga. Vad hittar alla mammalediga på den här tiden på dygnet när de små piggelinerna har duracellenergi? Jag beslutade mig för att ta med Nova ut på promenad i friska luften, det brukar hon bli lugn av.

Tänk att det är första september och hösttecknen börjar visa sig. Jag passade på att fota några utav dom under promenaden. Som en liten parantes kan jag även tillägga jag utöver foton även fick ett redigt myggbett i pannan på 3-4 cm i diameter som nu lyser upp mitt ansikte som solen själv. Det om något visar att sommaren inte är över riktigt än, men den börjar närma sig sitt slut för detta året.






Hösten är snart här. Själv har jag knappt hunnit förstå att det har varit sommar, fast att jag i år haft att möjlighet i världen att njuta av de soliga dagar som bjudits på. Men snart blir det ett par veckors sommar till för vår del, nu är det mindre än en månad kvar till vi åker till Rhodos och gottar oss.


 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar