måndag 31 augusti 2015

Graviditetsavslöjanden

Jag tycker att det är roligt att höra om hur andra berättat för sina nära och kära att de väntar barn, därav vill jag också passa på att dela med mig om hur vi berättade. När vi väntade Nova så berättade vi på många olika sätt, medan med nummer två så tog vi många flugor i en smäll, men det tar jag i ett annat inlägg.

Så här berättade vi för barnens

Morfar & plastmomma: Vi specialbeställde en tårta med en marsipanbäbis på och en pratbubbla som sa "Hej morfar", som serverades när dom kom och hälsade på.

Gammelmormor: I samband med att hon fyllde år så fick hon ett kort där det stod "Eftersom att du fyller år så vill jag ge dig det bästa jag vet, men du måste lova att ta väl hand om den och att jag får låna den när jag är på besök." När hon öppnade den tillhörande presenten så var det två stycken nappar med babyrelaterade #hashtags på.

Farmor & farfar: Även farmor fyllde år i samma veva som vi berättade om den första graviditeten, tänka sig vad vi tajmat både här och där. Hennes present var en fotoram med texten "love" och plats för två kort. På den översta delen av ramen hade vi ett kort på mig och M. På den understa som var extra väl inslaget så hade vi den första ultraljudsbilden och med texten "Grattis på födelsedagen farmor! Jag är nu ca 20 mm 'stor' och kommer och hälsar på i slutet av januari." Nu kom Novis 9e februari i stället, men man vet ju sällan exakt, hehe.

Morbror och hans fru: Då de skulle iväg på segeläventyr i 1 år och vi egentligen skulle komma och hälsa på dom i Karibien rätt precis då Nova var beräknad så ville vi berätta innan. Vi gjorde en liten häftbok där vi skrev och önskade dom lycka till, tyckte det var synd att dom missade min och M:s kommande 60-årsfest men att de fick en ny chans att fira 63-årsfesten nästa år i stället.

Min bästa vän: Då vi bor över 80 mil ifrån varandra och jag ville vänta och säga det face to face så fick det bli när vi möttes upp i Prag i september. Vid det laget så hade jag börjat få en söt liten kula, så när vi möttes upp på vårat hotellrum så snurrade jag ett par varv och frågade vad han tyckte om "min fina form".


Här är tårtan vi serverade momma och moffa 

Hur berättade ni för dina nära och kära att det var dags för tillökning i familjen?


 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

2 kommentarer:

  1. Så påhittigt :)
    Såhär berättade jag för min sambo:
    https://mammatrams.wordpress.com/2015/05/05/hur-man-inte-berattar-att-man-ar-gravid/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa, alltid roligt med överraskningar :) Jag ska kika in på din, spännande. Ha det gott! //Linda

      Radera