söndag 30 augusti 2015

Paleowok á la Linda

Då en vän till mig kör Paleo så får jag möjlighet att testa vingarna i den världen när hon kommer på besök. Denna gånger kokade jag ihop en räkwok med lime i som (om jag själv ödmjukt får säga det) blev kanon, se nedan för recept.



Paleowok á la Linda
- 4 portioner

1 msk kokosfett att steka i
1 st gul lök
1 st zuccini
250 gram champinjoner
3 st lime
1 burk vattenkastanjer
1 burk Santa Maria Organic Coconut Milk
1 burk Mrs Cheng's Thai Red Curry
1 paket (300 gram) sjögräsnudlar
250 gram skalade räkor

Gör såhär

1. Skiva zuccinin och skär den sedan tvärs över två gånger så att varje skiva blir fyra bitar
2. Grovhacka löken
3. Skiva champinjoner och lime (spara en skiva lime för varje portion till garnering+kanterna)
4. Lägg zuccini, lök, champinjoner, lime och vattenkastanjer i en stekpanna tillsammans med en gnutta kokosfett och pressa över limesaft från kanterna som blev kvar. Stek på medelhög värme tills det fått yta.
5. Lägg sjögräsnudlarna i ett durkslag och skölj väl i kallt vatten
6. Häll i sjögräsnudlar, kokosmjölk, Red Curry och räkor i stekpannan, sänk värmen till 3:an och låt sjuda i 15-20 minuter.

Upp på tallrikarna, på med en skiva lime och sedan är woken redo att serveras.

 ♥


 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar