söndag 6 september 2015

Lyxigt alkoholfritt alternativ!

Lyxar till det med jordgubbar och mitt favvobubbel 

Ååh, jag kan ha hittat världens bästa gravidvin! Ett alkoholfritt mousserande vin som smakar som riktigt vin. Det är perfekt att ta med sig på middag när man ska vara chaufför och guld att ha hemma när man är gravid och vill lyxa till det. Samma när man har vänner på besök så känns det inte så festligt att bjuda på vatten/läsk till maten för dom som kör, då är det här en kanonalternativ!

Richard Juhlin - Blanc de Blancs Non-Alcoholic Sparkling Wine.
"Fruktig, ungdomlig smak med liten sötma, inslag av äpplen, honung och citrus. Serveras som sällskapsdryck, till rätter av fisk och skaldjur eller till sallader." (Bilden är lånad från systembolagets hemsida, klicka här för att se var du kan köpa det.)
  


Vinet är ett Chardonnay och kostar 89 riksdaler, kan tyckas dyrt för ett alkoholfritt vin men jag lovar att det är värt varenda krona!


 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som:  MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar