måndag 21 september 2015

Nu vet vi könet!

Det är många som har undrat både förra gången och denna om vi tänkt att ta reda på könet på bebisen. Svaret är absolut! Vissa tycker att det är någonting man ska vänta med tills bebisen kommer ut för att få den ultimata överraskningen, men även om vi vet kön så blir vi ju överraskad ändå då vi inte vet vad det är för en filur som kommer till världen, hur denne ser ut eller vad denne har för personlighet. Sedan kan jag tycka att det valet är upp till var och en att bestämma.

Ska jag vara helt ärlig så hoppades jag förra gången på att det skulle bli en tjej. Kanske för att vi visste från början att vi ville ha en till nära inpå (så ja, även denna goding var planerad) och min bild var av okänd anledning att en storasyster är mer ansvarsfull än en storebror. Rätt, fel, eller individuellt som allt annat så blev det en storasyster, en Nova.

Vi har alltid pratat om att vi vill ha två barn, gärna väldigt tätt emellan dom så att dom kan uppleva och upptäcka saker ungefär samtidigt. Det viktigaste är självklart att det blir ett friskt barn, oavsett kön. Men denna gången hoppades jag ändå lite extra på att det skulle bli en pojke, så att vi fick en av varje. Magkänslan sa att jag skulle få som jag ville även denna gången, jag till och med drömde ett par nätter i rad innan rutinultraljudet att det skulle bli en pojke. När jag gjorde bikarbonatstestet så visade det en kille ena gången och en tjej andra gången, spännande! Sedan kom den stora dagen, där vi skulle få det svart på vitt om det blev en hon, han, eller hen. Här har ni svaret.

♥ Det är en frisk liten en pojke som vinkar till oss! 


 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

3 kommentarer:

  1. Vad roligt. Grattis till pojken:)

    Vi har fått två överaskningar innan och denna gång valde vi att ta reda på könet. Dels då vi ska inreda lillans rum och sen lättare med val av kläder och så:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och grattis själv, känns superkul!

      Håller med där med klädval. rum och sådant. Imponerande ändå att ni tidigare väntat i hela nio månader på att få veta, fast en överraskning blir det ju ändå...endera på RUL eller vid födsel ;-) Ha det gott ♥ Linda

      Radera
  2. Verkligen super Grattis till vetskapen om att ni väntar en rar liten gosse!!

    SvaraRadera