måndag 21 september 2015

Graviditetsavslöjanden - Andra barnet

Som jag skrev för några veckor sedan (klicka här om du missat det) så hade vi lagt mycket tanke i att berätta det på olika sätt när vi var gravid med Nova, medan vi hade det mer samlat denna gången med några undantag. För hur tråkigt det än låter så är sällan reaktionerna från omgivningen lika starka som första gången när man avslöjar att man väntar en till, även om de flesta givetvis är glada för vår skull.

Såhär berättade vi för barnets


Morfar & momma: Vi överlämnade en bukett blommor och ett födelsedagskort där det stod "Nästa år så fyller du jämt, detta måste firas med en storslagen present. Men vad ger man till någon som har det mesta? En karl som du förtjänar det bästa. Livets efterrätt väntar åter i magen, grattis i förskott på 50-årsdagen!" (Detta då morfar fyller 50 år inom en vecka från den beräknade födseln)

Min bästa vän: Han var med då jag köpte grattiskortet till pappa och undrade vem som fyllde år, då förklarade jag tanken bakom kortet.

M:s släkt och ett gäng vänner: Vi berättade på Novas namngivning i samband med paketöppningen. På sista presenten stod det ingenting om vem det var ifrån och vi låtsades inte veta att det var från storken. När vi väl öppnade så låg där en tröja i Novas storlek med trycket "Mamma är på smällen och jag ska bli STORASYSTER!" på. Jag hade specialbeställt en tröja från ShirtCity med trycket som dessvärre inte hann komma i tid, så vi körde på plan B och köpte en helvit tröja som vi sedan själva skrev samma text på med textilpenna.


De flesta andra fick veta det genom bloggen ♥



PS. Som ni vet befinner vi oss i Grekland nu, blogginlägg kommer när vi är hemma med bra internetuppkoppling igen men du hittar små ljusglimtar på min insta: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar