onsdag 26 augusti 2015

Ett upprörande beslut

Att ta bort en person från din Facebook verkar vara det ultimata sättet att göra någon förnärmad. Detta även om man aldrig skriver till varandra eller på något sätt interagerar så är det konstigt nog ändå väldigt viktigt för många att förbli vänner på Facebook.

När jag startade mitt konto på Facebook för 6-7 år sedan så var det för att kunna hålla kontakt med familj och vänner, främst de som bodde långt bort. Sedan längst vägen dök det även upp en hel del gamla klasskompisar och andra jag gått i samma skola som (även om vi aldrig umgicks), arbetskollegor, vänners vänner och ytligt bekanta. Med åren landade siffran på runt 1000 vänner, eller "vänner", för däribland finns allt ifrån roliga, inspirerande och positiva personer, gnällhönor och energitjuvar som alltid hittar någonting att klaga över, de som älskar att hålla koll på andra (men aldrig gillar/kommenterar/skriver) och sprida det vidare till alla som är beredda att lyssna på senaste skvallret, till släktingar och vänner. Jag har i omgångar försökt att sålla agnarna från vetet men nu har jag beslutat mig för att helt enkelt ta bort min sida permanent och börja om från noll.

Min tanke är att ha en sida där jag kan hålla kontakt med mina nära och kära, lägga upp bilder och skriva om senaste nytt för dom som är genuint intresserade av att veta vad som händer i vårat liv. Den nya sidan kommer att vara till för de personer som är en del av mitt liv idag, de som ger mig energi och inspirerar, roliga och härliga personer, de jag umgås med och som på andra sätt är viktiga i mitt liv.

Givetvis så är inte allt solsken och gudomliga chai latte årets alla dagar, livet skiftar färg emellanåt och så är det för alla. Men i slutet av dagen så kommer negativa personer med ständigt negativ attityd aldrig att föra dig närmre dina mål. Omge dig med positiva personer, andra med liknande eller större ambitioner än dig själv. Låt dig inspireras och inspirera andra, det är mitt mål.


PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar