tisdag 25 augusti 2015

Nedräkningen har börjat

Kläderna är urvridna och upphängda för torkning, russinfingrarna börjar återfå sin släta form och en rykande het kopp thé står och väntar på mig. Om det regnade igår så ösregnade det idag vill jag lova, och gissa om jag äger några regnkläder? Njaa... Med andra ord så blev det en minst sagt blöt promenad. Men det blev en timmes traskande i alla fall och de bästa promenaderna är trots allt de som blir av, så jag är nöjd med dagens insats.

Det är gott att vara liten och få ligga omstoppad i vagnen och somna till ljudet av studsande regndroppar 


Trots att vädergnäll är svenskarnas signaturmelodi så är en skvätt regn ingenting att hänga läpp över. Det har varit en riktigt härlig sommar med många fina dagar, speciellt för mig som är mammaledig och har haft all möjlighet i världen att ta vara på alla solstrålar. Trots alla solskenspromenader så är jag fortfarande vit som ett lakan. Lägger man en vit sten på mig så finns chansen att den misstas för ett födelsemärke, ja det är faktiskt så det är. Men nu ska det (förhoppningsvis) bli ändring på det då vi beslutat oss för att förlänga sommaren och åka till Rhodos två veckor. Det blir första utlandsresan med Novis, så det ska verkligen bli roligt och det är säkerligen en hel del att tänka på inför resan.

Här är den, Rhodos strand  (bild lånad från Apollo)


Nu har nedräkningen börjat och det känns riktigt bra att veta att klarblått vatten, fina stränder, god mat, spännande utflykter, kvalitetstid, sol och bad ligger mindre än en månad bort.

Du som varit i Rhodos, vad är ditt bästa upplevelsetips?


 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

1 kommentar:

  1. Blev besviken på Rhodos gamla stad när vi besökte den i fjol. Bara ett turistghetto fullt med pryttlar som det står I Love Rhodos på..
    Har tyvärr inga bra tips åt er som åker med en liten skulle jag tro :P

    SvaraRadera