måndag 24 augusti 2015

Inga ursäkter

I morse vaknade jag av mitt eget snörvlande, det verkar som att det är min tur att få en förkylning nu. Efter att ha börjat morgonen med min favoritsmoothie så var det bara att ladda upp med honungsthé. Jag är inne på dagens femte kopp nu så "peppar peppar" på att den onda halsen reparerar sig snabbt!

Så fort hela familjen fått i sig frukosten så började det smattra mot rutorna och himlen öppnade sig, men det kändes helt okej efter som vi fått njuta av så många fina soliga dagar senaste veckorna. En regnig dag brukar vara mångas ursäkt att stanna inne, speciellt om man inte känner sig på topp. Men jag bestämde mig för att vara starkare än mina ursäkter, bylsade på mig och Nova kläder efter väder och tog en dryg timmes promenad i ösregnet. Det var skönt att komma ut en sväng och dessutom rätt mysigt att höra regndropparna slå mot huvan. Nu kan jag med gott samvete slå mig ned med en tidning och en kopp thé och bara slappa en stund.

Ha en fortsatt fin dag!





 
 PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar