söndag 12 april 2015

Nya projekt på G

I fjol sommar pratade vi om att det hade varit kul att utöka kryddsamlingen och testa på att odla egna grönsaker, så nu har vi fått fingrarna ur och börjat bygga ett ställ med odlingslådor. M är händigare än mig när det kommer till att snickra, så . Vårt nya projekt medförde även att vi gick bananas på Blomsterlandet med allt från rädisor och sallad till jordgubbsplantor och Pelargoner, nu ska det bli vårfint på altanen minsann.



På tal om vår så fick jag syn på årets första nyckelpiga igår, det är ett gott tecken!

Det är ingen statshemlighet att jag fått dille på Montana Golds sprayfärger, vill spraya allt jag ser. Det går att göra mycket fint med en klick färg, så i stället för att slänga och köpa nytt hela tiden så testar jag att göra om det som redan finns hemma först. Senaste projektet är blomkrukorna vi har ute, dom var rätt i storlek men fel i färg så nu genomgår dom en makeover. Jag återkommer med bilder inom kort, så håll utkik här och på Instagram.


Medan vi var ute i trädgården och pysslade så fick N testa på trenden att ta sitt powernap utomhus, hon sussade fint så det verkade gå hem. 


PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar