söndag 19 april 2015

Två för en kväll

Kom på att jag glömt att berätta om dejten vi hade igår. Det var första gången vi var iväg på egen hand sedan Nova föddes, så det kändes extra speciellt.

Jag tyckte att mina fötter förtjänade lite extra omsorg efter att ha burit runt på lillan i 9 månader, därav hade jag bokat in en avslappnande spapedikyr till oss. Dock väntade jag med att berätta det för M fram tills dess att det började bli dags att bege sig till stan, varpå han tvärvände och rusade in till badrummet för att klippa naglarna och ge fossingarna en extra dusch. Jag kunde inte låta bli att dra på smilgroparna över hans omtanke till de som skulle utföra pedikyren. Det var mysigt att sitta där båda två i varsin massagefotölj, få fötterna fixade, benen masserade och prata om annat än blöjbyten och babysaker.

Efter spapedikyren var det dags för en bio. Vi såg "Run All Night" med bland annat Liam Neeson och Joel Kinnaman som spelar far och son. Den var riktigt bra, lite i samma stuk som en av favoritfilmerna Taken där Liam hade huvudrollen.

Klicka här för att se trailern (lånad bild)


Efter bion avslutades kvällen med en lyxig trerätters middag på Linnea Art Restaurant som är en av de bästa restauranger vi ätit på hittills. Vi hittade den genom att kolla i White Guide där hade den fått klassificeringen "mästarklass", vilket jag är benägen att hålla med om. Här är vad vi åt och vad vi tyckte.

Förrätt
Jag; Vitsparris, hollandaisesås, lättrökt forellrom & frasig lök.
M: Ankleverterrine, plommonmarmelad & macadamianötter

Varmrätt
Jag: Hummersoppa med pilgrimsmusslor
M: Oxkind med champinjoner och kalvbacon

Efterrätt
Jag & M: Mjölkchokladterrin, björnbärssorbet & brynt smör

Förrätten och varmrätten var helt fantastiska, smakade även på M:s och kan säga samma sak där. Efterrätten var bra, men inte wow. Portionerna var små men en fröjd för ögat och efter tre rätter var vi båda lagom mätta. Med svenssonuttrycket lagom så menar jag perfekt, inte hungriga och inte proppmätta så vi rullade därifrån, utan precis lagom. Vi bad om rekommenderade viner till maten och tycker att personalen lyckades bra även där. Med fördrinkar, trerätters, vin och öl så landade slutnotan på strax under 2000 kr vilket får ses som prisvärt för kvalitén. Tummarna upp!

Linnea Art Restaurant: En av Göteborgs hittills bästa restauranger, rekommenderas varmt.. Klicka här för att komma till deras hemsida. Bilden är lånad av tripsfy.se

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar