torsdag 12 mars 2015

Drinkunderlägg i din smak (DIY)


Drinkunderlägg kan vara både praktiska och en snygg detalj om man hittar rätt, så vad kan vara bättre än att göra egna och få dem precis så som du vill ha dem?

Såhär blev mina och nedan kan du se hur du kan göra dina egna efter din smak

Du behöver
Decoupagelim, en pensel, en kartong, snygga servetter, sax, penna och ett föremål i samma form (jag tog ett drinkunderlägg jag hade sedan innan som mall) som du vill att dina nya drinkunderlägg ska vara.

  1. Rita upp formen du vill ha på drinkunderläggen på kartongen och klipp ut önskat antal.
  2. Veckla ut servetten och pilla bort de understa lagren (brukar vara tre-fyra totalt) så att du bara har det översta lagret med trycket kvar.
  3. Lägg servetten på kartongbiten och pensla försiktigt med decoupagelimmet från mitten och ut till kanterna för att minska risken för luftbubblor.
  4. Låt torka och klipp sedan ut underläggen från servetterna.
  5. Måla ett lager till och ta med kanterna denna gången så att även de täcks av servetten och får en snygg finish.

Snabbt, snyggt och enkelt!

♥ 

 
PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar