söndag 1 februari 2015

Oemotståndliga Bountys

När det riktiga sötsuget sätter in samtidigt som du försöker hålla formen så är det bara att gå till kylen, sätta tänderna i första bästa grönsak och därefter kommer du att vara nöjd, eller?

För ett gäng månader sedan kom jag över en grym bilaga som heter "Sött & Gott - Utan socker". Där har jag hittat några riktigt goda recept som är som gjorda för oss som vill kunna unna oss något gott utan att känna dåligt samvete för allt socker som finns i. Här kommer ett av recepten jag experimenterat med, dessa godingar passar lika bra att bjuda på till kaffet som att avnjuta precis som dom är.

Bountys
Ca. 30 st

60g kokosfett
1dl stevia
2dl grädde
400g riven kokos
400g mörk choklad 70-80 % (för er som gillar mintchoklad så är det en riktig höjdare att blanda i några rutor i detta)

Garnering:
Riven kokos
  1. Smält kokosfett och Stevia i en kastrull. Tillsätt kokosmjölk, grädde, kokos och rör ihop allt. Ställ kallt i 1 timme.
  2. Forma degen till tre stora avlånga bitar och och ställ i frysen.
  3. Bryt chokladen och smält i ett vattenbad. Ta fram degen ur frysen och skär upp avlånga bitar i önskad storlek, doppa bitarna i chokladen och förvara i kylen.
 ♥ ~Sist men absolut inte minst - Njut av dessa läckerbitar, det tänker jag göra nu!♥ ~


PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar