lördag 31 januari 2015

Enkla gör-det-själv projekt

Nu när det är så populärt med selfies så får väl jag också bjuda på en.
Här har ni mig, det graciösa preggot!
Sista dagarna har varit otroligt sega.
  •  Jag har jag fått guldfiskminne deluxe, kommer på mig själv gång på gång med att gå upp och ner för trappen för att leta efter något utan att ha en aning om vad. 
  • Jag fortsätter att förundras över mina fötter som nu dubblat i storlek på höjden (hur mycket kan ett par fötter svälla?!) och numera är det bara tofflor dom värkande stockarna ryms i, känner mig verkligen som den michelinliknande animerade gubben i Big Hero 6. Nu tycker jag faktiskt att bäbis kan ta och komma. 

I min rastlösa väntan har jag pysslat för fulla muggar här hemma, nedan kan ni se några av mina senaste gör-det-själv projekt.

Från början var det en svart fot med mörkbrun skärm (fick inget bra kort med gamla skärmen), tänk att ny färg kan göra mycket.

Med lim, en bit band, silvertråd, färg och en gnutta kärlek gick det att förvandla en tom, tråkig vinflaska till en festlig vas/ljusstake/dekoration.


Nu har penslarna legat utspridda länge nog och det är dags för den att få ett hem, vilket var fort gjort med en skvätt färg och lite bling bling tejp.

Voila! - Från geléburk till mini-blomkruka. Ett hett tips för att få bort etiketten från burken/flaskan är att först ställa den i en kastrull med kokhett vatten och därefter avsluta med nagellacksborttagning för att få bort det sista limmet.
Nu ska jag pyssla vidare, nästa anhalt är barnrummet. Uppdateringar kommer här och/eller på Instagram ( MittGlammigaLiv ) inom kort, så håll utkik.
Ha en fortsatt fin helg! 


PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar