torsdag 29 januari 2015

Beräknad födsel? Idag!

I natt drömde jag att jag var i en gigantisk affär och fick cravings, det var en iskall Festis (Guanabana/Pineapple) som fick mitt hjärta att slå volter. En hel butik fylld av läsk och smaken jag var ute efter fanns överallt, men så fort jag var där och klämde så var dom varma och alla runtikring mig stod frågandes bredvid och undrade varför. Förstå frustrationen när jag i timtal vandrade runt hylla efter hylla, kyl efter kyl och bara hittade fisljummen Festis!? Till slut så hittade jag en endaste iskall Festis, slet av korken och skulle precis ta min första klunk och då...vaknade jag, klockan 02:37. Törstig, svettig och förvirrad gungade jag från sida till sida likt en skalbagge på rygg till jag lyckades åla mig fram till sängkanten och så småningom upp till vattenkranen.

Barnet är nog min Festis; den jag längtar efter, vill ha nu, som alla undrar var den är och som jag vaknar natt efter natt och fortfarande inte har fått. Det är fortfarande svårt att ta in att den stora kulan snart ska förvandlas till en tom säck, ut ska det komma ett barn och jag ska officiellt bli mamma. Häftigt!

Den berömda och efterlängtade "beräknad födsel dagen" är här nu och jag känner mig som ett litet barn på julafton i väntan på tomten, fast hand i hand med förväntansfull går nervositeten. Alla frågar hur det känns och rent spontant så känner jag att jag vet att barn brukar vara runt 50cm långa och vilken väg dom kommer ut ifrån. Tur det finns smärtlindring att tillgå och att det kommer att vara värt mödan när vårt efterlängtade mirakel är i famnen. 

Ha en fortsatt fin dag!

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar