onsdag 28 januari 2015

Känner du igen dig?

Som gravid kommer du att få höra allt och alla berätta vad och hur mycket du ska äta, hur liten eller stor du är/var innan och har blivit, vilken sorts mage du har, fråga om kön+namn och givetvis vill alla känna på din härliga mammamage. Klingar det bekant?
Jag vet inte hur många gånger under graviditeten som jag tänkt på den störtsköna scenen från Solsidan där Anna börjar tröttna på allt klämmande.


Random kille: Får man känna lite? Jag älskar såhär stora magar, jag tycker det är så jä*la häftigt!
Anna: Det är inget barn kvar därinne förstår du, det är bara moderkakan. Barnet kom för en vecka sedan, sen är det bara moderkakan som inte har kommit ut. 


Random kille: Förlåt jag trodde att...eeh...
Anna: Nämen känn på för f*n, känn, herregud, kläm på så kommer nog moderkakan här sen framåt gryningen.


Random kille: Jag... jag tänkte gå in och ta någonting att dricka, vill ni...vill ni ha någonting?
Anna: En rostfri bunke kan du ta med om du hittar, så kan vi ställa den här mellan benen, ifall kakan trillar ut..." 


Det kan kännas tjatigt ibland även om alla vill väl. Själv har jag gjort för vana att alltid kontra med att känna tillbaka, ska någon känna på på min mage så är det klart att jag ska känna på deras. Det är det inte många som är beredda på och de flesta blir minst sagt obekväma, då känns det såklart genast mycket bättre för egen del.
Testa själv så får du se! *ler*


 PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar