tisdag 3 februari 2015

Igångsättning

Telefonen har gått varm senaste veckorna, alla undrar om det kommit någon bäbis och/eller om jag känner något. Nope, fortfarande ingen bäbis (tro mig, ni kommer få veta när allt är klart) och ja, jag känner massor. Jag känner bäbis sparka, röra sig och hicka varje dag, vilket känns bra och är väldigt mysigt. Hela kroppen fortsätter att svälla och de fluffiga pösbyxorna sitter numera som tights, känner mig som en vandrande vattenballong. Vågen står nu på 86,7 kg vilket betyder att jag är mindre än en frukostmacka ifrån att ha gått upp 30 kg och det känns (tungt) vill jag lova. Sammanfattningsvis så känner jag massor, dock inga tecken på att bäbis är på väg ut än. Men jag hoppas att jag känner det också snart.

Dags att komma ut nu, vi längtar efter att få träffa dig. 
Idag är det kontroll hos barnmorskan igen och igångsättning kommer komma på tal. Givetvis hoppas vi på att förlossningen kommit igång av sig själv så att vi inte behöver tänka på den biten och det är ju som jag skrev i ett tidigare inlägg (se Min "Visste du att-topplista" ) trots allt bara 2,5% som går till v.42+0. Så länge mamman och barnet mår bra så sa barnmorskan att igångsättningen sker (om man vill) vecka 42+0. Jag och M tyckte vi tajmat bra som skulle få ett januari/februaribarn, men vi tänkte inte på att det skulle kunna ta två veckor extra. Just vecka 42+0 känns inte som ett ultimat datum. Dels så är det bäbis morfars födelsedag, inte så roligt att det krockar framöver. Dessutom är det fredag den 13:e! Även om vi inte är speciellt skrockfulla så finns det 27 andra dagar i februari som skulle kännas bättre för något så stort som att föda barn, för skulle något mot förmodan gå fel så kommer det alltid gnaga att igångsättningen var just den dagen. Det går dock att vara flexibel någon dag framåt i tiden om man vill och orkar gå längre. Väntar vi ännu en dag extra så blir det en Alla Hjärtans Dag bäbis och visst hade det varit en underbar present, men säkerligen inte så populärt hos den lille i framtiden då födelsedagen krockar med turturduvornas dag. Vilket dilemma.. Håller tummar och tår för att bäbis kommer innan dess, nu är det nära på riktigt. Hoppas, hoppas! ♥ 

Ha en fortsatt fin dag!


PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar