onsdag 4 februari 2015

Memory Box - 2015 (DIY)

Nyårsafton 2014 satt vi och kliade oss i huvudet och funderade över vilka som varit årets höjdpunker. Öööh...? Det var inte lätt att få fram på rak arm. Så idag bestämde jag mig för att göra en "Memory Box" där vi kan samla årets bästa minnen.

Memory Box

1) - Detta använde jag
En låda , kopparfärg, guldfärg, washi tejp/glittertejp, lim och självhäftande canvasbokstäver.

2) - Så gjorde jag
Först stöpplade jag (med en vanlig kökssvamp) lådan i två omgångar med kopparfärgen, medan den torkade målade jag canvasbokstäverna i guldfärg. Eftersom att kopparfärgen och guldfärgen jag hade låg nära varandra i ton så tog jag washi tejp och limmade på locket så att de guldfärgade siffrorna skulle synas bättre. Därefter var det bara att fästa siffrorna på washi tejpen och sedan var det klart, resultatet ser du nedan.


Nu står den och glänser på hallbyrån, redo att fyllas med minnen. Så varje gång det händer någonting speciellt som vi vill komma ihåg så skriver vi ner det på en lapp och lägger i lådan, sedan när tiden gått och det är nyårsafton igen så öppnar vi den och minns årets ljusglimtar tillsammans. 


PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar