torsdag 5 februari 2015

Paniken som uppstår...

...när man upptäcker bristningar!

Min kropp känns bra sliten nu. Här om dagen upptäckte jag några små små blålila sträck på väster sida av magen, igår hade det poppat upp nya fast på höger sida, bristningar. Usch, det var varken en populär eller önskvärd syn och verkligen ingen boost för självkänslan. Jag tycker att det räcker gott och väl med att jag (och min bättre hälft) efter förlossningen kommer få stå ut med en degmage och förmodligen även en allmänt säckig och sliten kropp, men det kryddades just på med bristningar. Nu är det alltså officiellt, hela jag håller på att spricka. Undrar om bäbis håller på att ta sig ut igenom magen, det känns så.

För att få tankarna bort från bristningar och krämpor så bestämde jag mig för att skämma bort mig själv idag. Jag började morgonen med en god frukost, följt av ett långt, härligt, varmt bad och inspirerande tv-serier. Därefter var det ett powernap och en ansiktsmask som stod högst upp på listan och nu är siktet inställt på ett nytt powernap och därefter har jag blivit lovad en pedikyr av min kära sambo, själv når jag ju inte längre. När mannen i ens liv erbjuder sig att snygga till de uppsvällda Hobbitfötterna så smälter gravidhjärtat och man vet att han älskar en på riktigt! 


~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~


PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

1 kommentar:

  1. Mot bristningar = barnolja...det är bara att smörja in ;-)

    SvaraRadera