torsdag 22 januari 2015

Hur man rengör micron med citron - magiskt!

Tro det eller ej men det finns roligare saker här i livet än att städa, speciellt som höggravid när varje steg numera känns som att bestiga Mount Everest och en strandad val är smidigare än en själv. 

Idag vill jag därför tipsa dig om hur man med ett enkelt husmorsknep rengör micron med hjälp av citron. Jag tycker att citron känns mycket fräschare än rengöringsmedel, särskilt när det kommer till områden i köket där man både tillagar och äter sin mat.


Citron - Grej of the day!

Vad behöver jag?

  • En skål som tål värme, vatten och 1/2 normalstor citron. ("I brist på bröd får man käka fralla", så citronkoncentrat på flaska fungerar också om du inte har citron hemma)

Hur gör jag?
  • Fyll skålen med 1 1/2 dl vatten, pressa ur en skvätt citronsaft och skär sedan upp citronen i skivor och lägg i dom i skålen.
  •  Ställ skålen i micron och kör på full effekt i ett par minuter, du ska kunna se ångan sprida sig.
  • När det plingar till så tar du försiktigt ut skålen och torkar ur micron med en fuktig trasa.
  
Citronen fungerar antibakteriellt, det är miljövänligt och det blir skinande rent samtidigt som hela köket får en fräsch citrusdoft - Kan det bli bättre?! 

Ha en fortsatt fin kväll!


 PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar