onsdag 21 januari 2015

Gratis babyboxar 2015 - Innehåll & betyg

Gratis är alltid gott, eller hur?
Just därför tänkte jag passa på att tipsa om var man kan hitta gratis babyboxar/goodiebags och avslöja innehållet på dom jag själv hämtat ut.


Först och främst behöver du registrera dig på babybox.se , därefter kan du påbörja jakten. Tänk på att även om det står "gratis babyboxar" så är det bra att kolla en extra gång på vardera erbjudande innan du klickar ja då vissa av dom gäller en prenumeration där själva babyboxen fungerar som lockbete och endast är en välkomstpremie. De jag har listat nedan är dock helt gratis och kräver endast en kod som du får via mail när du registrerat dig. Vad jag har förstått det som så kan innehållet variera beroende på var i landet du bor, men det mesta ska vara detsamma eller likvärdigt.


Kronans Apotek

Mitt betyg: 5/5 - Bra kombination av kvalité, nytta och storlek på testerna. 
  • Tidningen "Nya Vi Föräldrar"
  • Våtservetter från Kronan
  • Lactocare Baby
  • Nappflaska från MAM
  • Napp från Philips Avent
  • Private area fresh balance våtservetter (längre namn får man leta!) från RFSU
  • Baby mini care zink cream från ACO
  • Cicaplast Baume B5 - Soothing repairing balm från La Roche-Posay
  • Amningsinlägg från Medela
  • Babydent, Balm, kompresser (minitester) från Multi-MAM

Baby To Be/Apoteksgruppen
Mitt betyg: 3,5/5 - Minus för snålt innehåll men det som kompenserat och höjt upp betyget är den supersöta mössan och tidningen som är specifikt för pappan som annars lätt glöms bort.
  • Baby to be - Handbok för gravida och småbarnsföräldrar
  • Tidningen "Pappa"
  • Tidningen "Föräldrar & barn & baby"
  • Multivitamin Kvinna från Apoteksgruppen
  • Järn+C vitaminbrus från Apoteksgruppen
  • Babymössa från Åhléns

Lloyds Apotek
Mitt betyg: 3/5 - Okej. Plus för body wash
  • Tidningen "Vi Föräldrar"
  • Napp från MAM
  • Microfiberdukar från Dr.Beckmann Colour & Dirt Collector
  • Amningsinlägg från MAM
  • Kompresser från Multi-MAM
  • Babydent från Multi-MAM
  • Body wash baby & child från Estelle & Child Stockholm
  • Babytandborste (0-3 år) från Ekulf

Babyproffsen/Pampers
Mitt betyg: 3/5 - Okej. Plus för våtservetterna
  • Amningsinlägg från Medela
  • Napp från Esska
  • Microfiberdukar från Dr.Beckmann Colour & Dirt Collector
  • Dreglis från Trygg Hansa
  • New Baby blöjor (2st) från Pampers
  • New Baby Premium Protection blöjor (2st) från Pampers
  • Sensitive Våtservetter från Pampers

Min favorit var den från Kronans Apotek. Detta främst tack vare att den kändes väl genomtänkt men även för att de flesta proverna var större än i de andra paketen och då känns det som att man har en bättre möjlighet att faktiskt prova produkterna och känna efter vad som passar ens egen prins/prinsessa bäst.

Har du själv har testat någon babybox som du vill rekommendera, eller inte alls gillat?
Låt oss blivande & nyblivna föräldrar slå våra kloka ihop - lämna gärna en kommentar och berätta om dina erfarenheter, ju fler vi är som hjälps åt ju bättre blir det.

Ha en fortsatt fin dag!

 
 PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar