onsdag 13 januari 2016

Jag vill föräta mig!

Det sägs att januari är bästa månaden på året för gymkedjorna, vilket är fullt förståeligt med tanke på alla nyårslöften med fokus på kost, hälsa och träning. Själv hoppas jag på att föräta mig på onyttigheter under januari, för det här är sista månaden för mig att använda graviditeten som en ursäkt för att kunna stoppa i mig vad jag vill. Vad jag vill ha sagt med det är egentligen att jag hoppas på att jag från och med mitten av februari helt plötsligt får total avsmak för alla sockerbomber så som läsk, godis, bakelser och annat som jag på sista tiden lyckats trycka i mig kopiösa mängder av, annars får det bli en avgiftningsperiod utan dess like.

Jag har inte avgett något nyårlöfte, däremot håller jag på att göra upp både en kortsiktig och en långsiktig plan för vad jag vill åstadkomma under årets gång. Kost och hälsa kommer att vara en stor del i den planen och det startar jag med i februari när lillebror har kommit. Träningen är också någonting jag kommer att fokusera på, men den räknar jag med att komma igång med först i mitten av sommaren då jag behöver läkarens godkännande på det. Det jag tycker är svårast med kost och träning är att hitta någonting som är hållbart i längden, min största tabbe är oftast att jag går ut för hårt för snabbt och tappar suget. Eller att jag åker på världens förkylning, blir totaldäckad i en vecka där jag dessutom äter fel och att det sedan dröjer innan jag kommer igång igen.

Vem som helst kan gå ner i vikt med hjälp av dieter, men det krävs mycket mer än så för att bibehålla sin vikt och form och göra det till en livsstil som man trivs med. Som jag skrev tidigare så har jag redan börjat kolla efter en PT och hittat en i närområdet som verkar vettig. Det roliga var att hon ringde upp mig här om dagen för att höra när läkarna tror att jag kan köra igång. Med ett leende på läpparna svarade jag att dom i första hand tyckte att den lilla skulle hinna komma till världen. I mitt mail hade jag skrivit att jag var ute i väldigt god tid och att jag fortfarande var i "välsignat läge", men hon hade visst missat den sista delen, hihi. Jag ska berätta mer om mina planer, men först ska jag ta mig igenom de sista veckorna av graviditeten. Kram

Välkomnar vecka 38
20 dagar kvar av gravidlivet innan vår nästa skatt kommer till världen och det hälsosamma livet börjar igen.

 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar