tisdag 20 oktober 2015

Från tråkig till lyxig (DIY)

Jag har fått många frågor om hur jag gjorde om pinnstolen, så jag tänkte bjuda på en enkel steg för steg guide.

Från en tråkig gul stol till en mycket roligare vit stol med mässingstassar och fårskinnsfluff.

Vad behövs?
Vit målarfärg - Jag använde en burkfärg från Beckers som heter "Elegant Aqua lackfärg Blanc (70)"
En pensel. Guld/mässingspray - Gold Chrome från Montana Gold brukar jag använda. Lack/spraylack. Plastfolie. Maskeringstejp. En mjuk fårskinnsfäll. En häftpistol.

Hur?
1.Måla med den vita färgen och låt torka, måla sedan en gång till. 
2.Lacka hela stolen med en omgång lack/spraylack.
3. Använd plastfolie och maskeringstejp för att markera var mässingtassarna ska börja och för att skydda resterande av benen från mässingfärgen.
4. Ge stolen snygga tassar med hjälp av guld/mässingsprayen.
5. Klipp fårskinnsfällen i lämplig storlek, tänk på att ha marginal så att du kan vika den under stolsitsen.
6. Lägg fårfällen över stolsitsen, vik kanterna under och häfta fast fällen med hjälp av häftpistolen.

 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar