måndag 26 oktober 2015

En viktig månad

Livet är orättvist ibland. Det gäller att leva i stunden och akta sig för att ta varandra för givet, man vet aldrig vad som händer eller hur morgondagen ser ut.

Jag minns fortfarande samtalet jag fick för drygt 2 1/2 år sedan. En god vän som jag inte pratat med på länge ringde mig en morgon, varpå jag glatt svarade "Men ååh heej, det var ett tag sedan. Vad kul att höra från dig!" Det blev tyst i luren och därefter kom meningen som kan få vilket hjärta som helst att stanna; Jag ringer tyvärr med dåliga nyheter. Magkänslan sa mig att jag visste vad som hänt och jag frågade rakt ut om det gällde henne, det gjorde det. Min bästa väns mor hade avlidit i cancer, hjärtat brast för min bäste väns skull. Trots att vi varit bästa vänner i många år så var jag mållös och visste varken vad jag skulle säga eller hur jag skulle bära mig åt. Jag förstod inte sorgen och smärtan då jag inte upplevt den själv på nära håll, men jag kände verkligen med honom och ville visa att jag fanns där. Hon var en stor del av hans liv och betydde därav mycket för mig med. Hon var trots allt en anledning till att min bästa vän finns till och hon har varit med och gjort honom till den fantastiska person han är idag. Det smärtar så att stå hjälplös vid sidan av och se en sådan otroligt viktig person i ens liv gå sönder och samman, jag önskar att ingen behövde gå igenom detta...någonsin...

Som många av er säkert redan vet så färgas oktober månad rosa för att uppmärksamma bröstcancer och andra hemska cancersjukdomar. Denna månaden har Victorian dessutom lanserat ett ljus som heter Burn Cancer där 10% av intäkterna går till Ung Cancer. Dessa pengar bidrar till forskning, så att vi tillsammans ska kunna bekämpa cancer. Jag beslutade mig för att hjälpa till och bidra genom att köpa tre av dessa ljus: ett till mig själv, ett till min bästa vän och ett som jag valt att lotta ut så att en av er kan tända ljuset för någon som har betytt extra mycket för er.

Tävlingen hittar du genom att klicka här, tillsammans gör vi skillnad♡


 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar