tisdag 18 augusti 2015

Onaturligt naturligt

Denna sommaren har varit speciell, främst för att detta har varit vår första sommar som föräldrar. Magiskt! 

Jag vet fortfarande inte om jag riktigt förstått 100% fullt ut att jag är en mamma än, även om jag vet det och känner mig som en. Det är svårt att förklara hur jag menar. Men om jag tänker på när man lär känna någon ny som har barn när man först träffas så känns det så självklart att den personen är en förälder, som att denne har varit det i hela sitt liv, nästintill född som förälder. Men om jag å andra sidan tänker på vänner som jag haft i mitt liv sedan långt tillbaka som får barn, så har jag fortfarande svårt att begripa att dom gått från sitt "gamla jag" som jag alltid känt till att plötsligt kunna ha ett barms blöjinnehåll eller senaste kräkhistorien som hetaste ämne vid middagsbordet. 

Ni som läser detta (och själva inte har några barn än) undrar säkert vad jag har för konstiga vänner som pratar sådant mitt i maten, vänta du bara... Plötsligt händer det du aldrig trodde skulle hända och som mycket annat så kommer du märka att även de skummaste sakerna kan börja kännas onaturligt naturligt. Det låter konstig, men det finns många småbarnsföräldrar som med ett leende på läpparna känner igen sig och vet precis vad jag pratar om.




PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar