fredag 12 juni 2015

Hemmagjorda Pom poms - Enkelt, billigt, tjusigt (DIY)

Efter att googlat järnet efter inspiration till Novas kommande namngivningsfester så kom jag fram till att Pom poms var ett bra alternativ. Precis när jag skulle klicka hem ett gäng på nätet så slog det mig att det borde gå att göra själv, så jag testade och nedan ser ni resultatet och steg för steg.


Pom poms

Du behöver: 7 st servetter, tråd/ snöre/garn, sax

1. Veckla ut servetterna och lägg dom ovanpå varandra som på översta bilden till vänster.

2. Vik in kanten ett par centimetrar, vänd på servetterna så att vecket ligger neråt, vik ett par centrimetrar, vänd - fortsätt tills hela servetten är veckad som på nedersta bilden till vänster.

3. Knyt tråden/snöret/garnet runt servetternas mitt och spara så mycket du behöver för att hänga upp den när den är klar.

4. Veckla varsamt ut servetterna en efter en, för att få den extra fyllig rekommenderar jag att du vecklar ut alla (oftast tre) servetternas lager. 

5. Fluffa till den - Klart!

Extratips: Jag testade en annan variant där jag körde två nyanser av en färg och jag la varannan, det blev både fint och effektfullt så det är bara att gå loss med olika färgkombinationer efter smak och tycke.


 
PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar