söndag 14 juni 2015

Akuten nästa

Igår var en helt vanlig dag, förutom den oväntade olyckan som inträffade på eftermiddagskvisten. Jag och Nova låg jämte varandra i sängen och tog igen oss, men rätt var det var så flaxade hon till med armarna och körde ena nageln rätt in i högerögat på mig. Det kändes som att någon hällt Sambuca i ögat och tänt på. När M kom hem från sitt cykelpass så låg jag fortfarande i sängen och höll för det svidande ögat. För några veckor sedan var det M hon råkade peta i ögat när hon flaxade med armarna, så nu var det visst min tur. För honom gick det onda över på någon timme så jag ville vänta och se om  det försvann av sig själv...det gjorde det inte. Jag försökte kolla på några avsnitt Homeland med M, men när ena ögat inte gick att öppna och det andra ögat konstant blinkade sympatiserade så blev det svårt och jag fick bege mig till sängs.

Efter några timmars sömn så vaknade jag i morse med samma smärta som kvällen innan och tyckte det var hög tid att kolla upp det. M (som i alla fall kunde se något) ringde till sjukhuset som i sin tur hänvisade till 1177. Efter att ha sammanfattat det hela så fick jag en tid på ögonakuten redan kl.10, en timme senare än samtalet. Väl på plats så konstaterade läkaren att N rispat upp hornhinnan, därav smärtan. Ögat kletades in i salva och fick en gigantisk lapp över sig, lite piratkänsla över det hela. Nästkommande fyra dagarna ska jag knapra Alvedon, smeta salva i ögat 3-4 gånger om dagen, ha en lapp för ögat och hoppas på snabb läkning. Det vore trevligt att vara återställd till midsommarafton, håller tummarna för det.

Novis tittar förundrat på mig och undrar vad det är för pirat som tittar tillbaka på henne.
Mammas lilla bustroll...Det är ju tur att du är söt i alla fall


 

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar