lördag 2 maj 2015

Oväntade bakslag

För snart två veckor sedan var jag hos läkaren för att följa upp nervskadan i ryggen som jag fick i samband med förlossningen. Egentligen var det inte så mycket läkaren gjorde för att följa upp, han frågade bara om känselbortfallet i benen var kvar och/eller om jag hade ont i ryggen hela tiden. När jag svarade att jag fått tillbaka full känsel i benen och att det bara är på nätterna jag känner av ryggen så sa han att vi ska vänta och se om det är kvar i juni, i så fall blir jag remitterad till en neurolog. 

Läkaren kände även på magen då jag har några knölar under ärret som jag misstänkte kunde vara ärrbråck. Han trodde inte att det var det utan tyckte vi skulle ge det lite tid och se om det försvann av sig själv. Trots att allt såg ut att ha läkt bra så började det läcka från ärret dagen efter så jag ringde MVC för råd. De sa att det inte var något jag skulle dö av och bad mig göra rent såret, plåstra om och avvakta några dagar. Såret är inte mer än 4-5 mm stort men det ser ut som att det sticker ut något ur det, ömmar och läcker fortfarande, så på måndag ska jag ringa dom igen och be en läkare kolla på det. 

Bye bye bikini - Hello baddräkt

När jag ändå var hos läkaren så passade jag på att fråga om träningen, med alla nya kroppskomplex känner jag en viss press inför beach 2015. Jag trodde att jag åtminstone skulle få OK på att börja jogga/springa, men icke. Dessvärre får jag inte börja träna förrän i juni och då är det lätt träning som gäller, därefter får jag trappa upp successivt. Sommaren närmar sig med stormsteg och det känns deppigt att ha en hel garderob fyllt av kläder och inte komma i dom. Jag trodde aldrig att denna dagen skulle komma men nu sitter jag här och kollar på baddräkter, slimmande sådana. Trots bra kosthållning så ser jag inte hur jag ska komma i anständig form till årets badsäsong utan träning, än svårare nu när ärret spökar. Det finns baddräkter från Miraclesuit som påstår sig kunna trolla bort 4,5 kg. Jag skulle behöva något som trollar bort i alla fall 10 kg, men detta ser ut att vara det bästa (och enda?) alternativet hittills. 


PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som:  MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar