onsdag 4 mars 2015

Vårfin tändsticksask & söt nappburk (DIY)

Solen börjar äntligen titta fram, fåglarna kvittrar och kreativiteten flödar.

Denna veckan har jag känt mig inspirerad så mellan amningar och blöjbyten har jag passat på att pyssla. Tidigare har jag varit en höjdare på att rensa ur gammalt och köpa nytt, men numera sparar jag hellre än slänger då jag insett att man kan göra om och förnya det mesta. Här är mina senaste två mini-makeovers.

Tändsticksask
Washitejp, silverpapper, lim och en söt fjäril var allt som behövdes för att tändsticksasken skulle bli vårfin, så nu får den stå framme och glänsa i stället för att ligga i en låda och damma. 

Nappburk
Vi behövde ett hem till alla Novas nappar som annars ligger lite här och var, så med rosa glasfärg, ett guldigt snöre, lim, en etikett och några penseldrag med den vita färgen så hade en gammal glasburk förvandlats till en nappburk.

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

2 kommentarer: