torsdag 5 mars 2015

Familjelivet bakom kulisserna

Jag älskar att vara mamma och känner mig otroligt lyckligt lottad som både har en frisk, helt fantastisk dotter och en underbar man och pappa till henne att dela mitt liv med. Men nu ska du få höra här, jag ska avslöja en hemlighet - livet som småbarnsförälder är inte bara perfekta och galet söta babykort, flådiga mammaträffar, chai latte och glassiga solskenspromenader.

Familjelivet innebär även att vissa dagar inte hinna komma ur morgonrocken innan det är dags att dra på sig den igen, att precis hinna tänka tanken att ta en tugga av maten du just värmde på för andra gången men i stället få ställa bort den på nytt för att amma, att ett välstädat hus är ett minne blott, att precis ha bytt blöja och i samma sekund höra hur det brakar till igen och få börja om från början, att det enda som pryder ditt trötta ansikte är ringarna under ögonen, en och annan babyspya, att tvingas välja mellan gallskrik och sugande på redan alldeles för ömma bröstvårtor, att bli nedkissad, att dagarna flyter ihop och att få lite eller mycket mindre skönhetssömn än vad du är van vid.

Men mitt i all vardagskaos så kommer ett magiskt ögonblick där hon ser dig i ögonen och ger dig det mest charmiga, tandlösa leendet du kan tänka dig och då är allt annat som bortblåst. Det är de små sakerna som gör livet stort och det är dom ögonblicken man som förälder lever för.



PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar