söndag 22 mars 2015

Marmorbord (DIY)


Ni som följer mig på Instagram har redan sett vårat nya marmorbord och ni är flera som frågat hur jag gjort det, så jag tänkte vara trollkarlen som avslöjar knepen.

Du behöver

  • Designfolie/dekorplast ( jag köpte mitt här )
  • En fönsterskrapa
  • Tvålvatten
  • Ett leende på läpparna
Såhär gör du
  • Mät och skär ut designfoliet som ska användas till föremålet.
  • Rengör bordet, spraya eventuellt på lite tvålvatten för att minska risken för luftbubblor.
  • Dra försiktigt av skyddsplasten på ena sidan (bara en liten bit) och fäst den.
  • Bit för bit drar du av skyddsplasten och slätar med hjälp av fönsterskrapan ut designfoliet och eventuella luftbubblor.
  • Klart!

Före - Ett helt vanligt soffbord från IKEA

Efter - Ett stiligt marmorbord
PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar