tisdag 10 mars 2015

Från flaska till lampa (DIY)


När vi rensade hemma så hittade vi en gammal Geneverflaska som M använt som buy-in på pokerkvällarna med grabbgänget. Den var (av fullt förståeliga skäl) inte kvällens höjdpunkt och har nu stått och samlat damm ett tag, så jag beslutade mig för att den skulle få fylla ett nytt syfte i vårt hem - som lampa.


Steg för steg

  1. Lägg flaskan i varmvatten och pilla bort etiketterna.
  2. Avlägsna de sista limresterna med nagellackborttagningsmedel/aceton. 
  3. Stöppla (dutta med kökssvamp) på med önskad färg, själv använde jag kopparfärg.
  4. Vira in den med guldtråd om du vill ha den som min, annars är det även fint med garn/snöre. 
  5. I med en lamphållare (finns billigt här) och en dekorationsglödlampa. 
Voila, nu har du en fräck lampa - Piece of cake!

♥ 
 
PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar