måndag 16 februari 2015

En underbar start

Idag när klockan slår 12:08 är det exakt en vecka sedan doktorn sträckte fram armarna och visade upp en förvirrad blålila tös med konhuvud och gratulerade oss till den nya familjemedlemmen. Tänk att vi är föräldrar nu, på bara några sekunder hade vi gått från att vara två till att vara tre. Det känns fortfarande overkligt, men samtidigt väldigt naturigt för att vara så annorlunda. Förut gjorde vi vad vi kände för när vi kände för det, nu planerar vi aktiviteterna utefter när tösen är hungrig och kossan ska mjölkas.


14/2 beslutade vi oss för att packa väskorna och bege oss hemöver för att fira alla hjärtans dag tillsammans. Allt vi behövde göra för att få checka ut var en invägning av damen för att se att den var under kontroll, allt såg bra ut och vågen visade 4155 gram. Nu var det alltså dags att åka hem, vad lyxigt allt kändes! När vi kom hem fick jag fina blommor, husets yngsta dam hade redan ett gäng paket och kort som väntade på henne (hon hälsar och tackar allra hjärtligast) och trots en redig tvätthög och kaosartat tv-rum så kändes allt perfekt. Några timmar senare stekte M på ett par köttbitar som serverades med tomat, mozzarella och potatissallad, till det några munnar Bollinger Champagne som vi köpt enbart för att skåla in början på det nya livet och till efterrätt blev det glass, Rocky Road. Precis när champagneglasen klirrat och vi skurit första köttbiten så började det att gny från babynestet och jag och M fick mata varandra samtidigt som vi tröstade lillan, men det fungerar ju det med. Varm mat är ändå överskattat. *ler*

Denna veckan är vi hemma tillsammans alla tre, fokus ligger på att komma in i rutinerna. Vi har även beslutat oss för att denna veckan frångå det nyttiga matschemat och äta det vi känner för (med måtta) inklusive godis och andra onyttigheter, hoppa över träningen och ta ett powernapp när vi får möjlighet. Nästa vecka har vi siktet inställt på att börja den långa resan mot målvikterna, då kommer det dyka upp fler nyttiga recept här i bloggen.



Nu ska jag lägga mig tillrätta och avnjuta ljudet av två snarkande godingar som ligger jämte mig, ha en fortsatt fin måndag!♡

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar