måndag 26 januari 2015

Rädda mig från mig själv!

"Man har så kul med Toffifee"
Nu har jag växt ur i stort sett allt, inklusive min morgonrock. Gravidkläderna sitter som ett korvskinn, skorna får jag knappt på mig med våld, dragkedjan behöver jag inte ens försöka dra upp, jackan går inte att knäppa utan att riskera att spräcka den och underkläderna ska vi inte ens snacka om. Det känns som att jag likaväl kan nöja mig med att dra på mig ett lakan, för det är väl det som passar mitt fagra tempel för stunden. Suck.

Samtidigt som jag kämpar med att komma i kläderna så får jag dessutom sjuka cravings med jämna mellanrum. Den lyckan som uppstår när man hittat igen en av sina egna godisgömmor, den fick jag uppleva idag, igen. Vad gjorde jag efter jag mumsat i mig den gömman? Jo, då gick jag bananas på nödprovianten som var väl nedpackad i BB-väskan också. Rädda mig från mig själv, jag behöver inte mer sötsaker nu! Det är tredje gången jag är där i nödproviantspåsen och norpar, efter varje gång måste jag såklart köpa nytt så att jag inte ligger och surar på BB sen för att det inte finns något socker tillgängligt.

Det är även intressant att se hur mat och dryck kan gå från hiss till diss och tvärtom under dessa månader. Innan graviditeten hade jag dille på BelVita Breakfast (frukostkexen från tv) men så fort jag blev gravid så kunde jag inte ens tänka på dom utan att få kväljningar. Mjukost, fisk och kaffe gick också bort. Däremot har jag gått från att helt avsky thé till att sedan några veckor tillbaka bälja i mig 3-5 koppar om dagen, givetvis med honung i då, en burk i veckan är jag uppe i nu. Det är bara att konstatera att kroppen är en märklig sak.


Ha en fortsatt fin dag!

PS. Följ mig gärna på Instagram också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar