tisdag 2 juni 2015

Jag har bestämt mig!

Mitt Instagramkonto (MittGlammigaLiv) uppdateras dagligen, kort och gott om senaste pysslet, godaste receptet, minnesvärda stunder och andra små glimtar ur mitt liv. Här var det dock ett tag sedan jag skrev något om vad som händer, så jag ska bli bättre på bloggandet.

Jag tycker att det är intressant att när vi ska skämma bort oss själva, lyxa till det eller "unna oss" någonting så syftar det ofta till onyttigheter så som godis, glass, läsk eller alkohol. Nu är det min tur att unna mig själv på riktigt...jag ska unna mig själv att äta nyttigt och motionera, för DET är jag värd! Sedan jag slutade amma så har jag lagt på mig några extra kilon (utöver gravidkilona) och igår när jag ställde mig på vågen så tickade den upp till 73 kg, det är ingen vikt jag mår bra av. Nu har jag bestämt mig för att det är dags att göra någonting åt det, för mitt eget välmåendes skull. 

Jag hade hoppats på att kunna börja träna för länge sedan men läkaren sa att jag skulle vänta till juni innan jag kunde dra igång, och då var det viktigt att börja väldigt lugnt och öka successivt. För er som minns inlägget om att kejsarsnittsärret gick upp (klicka här för att läsa mer om det) så trodde läkaren att det berodde på att tråden de sytt igen mig med haft någon bakterie på sig som gjort att det blivit infekterat. När jag frågade hur lång tid det skulle ta innan det var läkt så blev svaret "Det vill du inte veta!" Men nu är det i alla fall läkt och jag laddad till tusen, dags att komma i form igen!


Med dessa kloka och motiverande ord börjar jag dagen på bästa sätt, taggad!



PS. Följ mig gärna på Instagram du också, du hittar mig som: MittGlammigaLiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar